Ранкові зустрічі


Збірник ранкових зустрічей
Психологічне налаштування учнів перед навчальним процесом є досить важливим етапом освітнього процесу. Діти приходять з дому з різним настроєм, різними відчуттями, за вихідні діти могли між собою як зблизитись так і посперечатись. Завдання педагога організувати учнів до навчального процесу, зблизити їх, створити з них єдину спільноту, яка буде налаштована на процес отримання нових знань. Діти мають розпочинати свій робочий день з позитивного налаштування адже протягом дня можуть бути різні ігрові та навчальні ситуації (робота в групах, в парах, рольові та сюжетні ігри і т. п.)
Актуальність даного компоненту на сьогодні є дуже важливою. Діти на даний час і більшості мають інформаційну перенасиченість різними технічними засобами, тобто вони знають все по трішки, але їм дуже важко систематизувати свої знання, а ще складніше застосувати теоретичні знання на практиці. Тому проводячи на початку дня ранкову зустріч вчитель націлює дітей на конкретну тему, частково перевіряє рівень їх знань з даної теми та разом з учнями вирішує як буде проходити робота протягом дня.
Мета даного посібника допомогти вчителям початкової школи у проведенні ранкових зустрічей.
Клас проведення: 1-4 класи.
1 клас
Ранкова зустріч на тему: «Зима»
І. Вітання
Вправа «Привітання чукчів» (5 хв)
Мета: створити позитивний емоційний настрій, провести привітання у нетрадиційній формі; згуртувати дітей.
Обладнання: ілюстративний матеріал.
Хід проведення
Клас ділиться на пари. Кожна пара виходить по черзі на середину класу і вітається:
·         Доброго ранку, Петрику!
·         Доброго ранку, Софійко!
Далі діти труться носами як прийнято вітатися у чукчів.
ІІ. Групове заняття
·         Чи сподобалося вам наше сьогоднішнє привітання? А яка пора року у нас? Так, зима. Чи холодно зараз надворі? Щоб холод не дістався до нашого класу давайте ми станцюємо новорічний хоровод і своїм веселим настроєм та танцем проженемо холод.
Виконання новорічного хороводу.
ІІІ. Обговорення інформації
Поетична хвилинка.
Вдягнувшись тепліше,
Морозяним ранком
Мариночка вийшла
І стала на ґанку.
— Як гарно навколо!
Все вкрилось кругом
Пухнастим та чистим
Блискучим сніжком.
·         Навіщо взимку вдягатися тепліше?
·         Які опади можемо побачити зимою?
·         Чим вкривається зимою земля?
Гра «Що буває зимою?» (додаток 1)
Мета: визначити рівень знань учнів з теми «Зима»; підвести учнів до вивчення нового матеріалу.
Хід проведення
З запропонованих картинок учні обирають тільки ті, що стосуються зими.
ІV. Ознайомлення з новинами
Сьогодні ми з вами поговоримо про зиму. Зиму дуже полюбляє Снігова королева. Вона заморозила літеру і щоб її розморозити ми з вами повинні виконувати різні завдання протягом дня.
За вашу активність, старанність та уважність ви будете отримувати гарячі сердечка, коли ми назбираємо їх достатньої, то зможемо подолати чари Снігової королеви і розморозити літеру.
Ранкова зустріч на тему: «Числа»
І. Вітання
Вправа «Цифрове привітання» (5 хв)
Мета: створити позитивний емоційний настрій, повторити з учнями числа від 1 до 10; згуртувати дітей.
Обладнання: числове віяло.
Хід проведення
Якщо вчитель показує число 1 учень повинен проказати привітання одним словом. Наприклад, «Привіт!», «Салют!», «Здраствуй!» і т. д. Якщо вчитель показує число 2, то привітання має складатися з 2 слів і так далі.
ІІ. Групове заняття
Гра «Числа - тваринки»
Мета: пригадати нумерацію чисел від 1 до 10; формувати математичну компетентність; розвивати уважність, логічне мислення.
Хід проведення
·         Визначте, які тваринки сховались у цифрах. (додаток 2)
Учні розглядають картинки з числами і називають на яку тваринку схоже число. Можна запропонувати учням скласти невеличке речення про тваринку і її число. Наприклад, 2 схожа на гуску. Дитина складає речення: «Дві гуски пішли до ставка».
ІІІ. Обговорення інформації
·         Які числа ми вже з вами вивчили?
·         Навіщо нам потрібні числа?
·         Що ви сьогодні хочете дізнатися на уроці?
ІV. Ознайомлення з новинами
Сьогодні ми з вами продовжимо вивчення цифр. На занятті ми будемо рахувати різні предмети, читати тексти, де нам будуть траплятися числа і розв’язувати приклади та задачі.
2 клас
Ранкова зустріч на тему: «Осінь»
І. Вітання
Вправа «Емоційне налаштування» (5 хв)
Мета: створити позитивний емоційний настрій; згуртувати дітей.
Обладнання: осіннє листя, листя-шаблони для малювання, кольорові олівці та фломастери.
Хід проведення
У мене зараз гарний настрій, ось такий (додаток 3).
А у вас? Намалюйте свій настрій. Діти малюють свій настрій на листях-шаблонах(додаток 4)
·         У кого з вас гарний настрій, покажіть.
·         Я хочу, щоб такий настрій у вас залишався до кінця дня.
Станьте в коло, усміхніться один одному, візьміться за руки. Уявіть, що ми всі осінні листочки. Подув вітер. Давайте по колу передамо рух вітру, крапельки дощу, усмішку сонця.
ІІ. Обговорення інформації
·         Які пори року ви знаєте?
·         А яка пора року зараз? (Осінь)
·         Що допомогло нам визначити пору року?
·         Що б ви хотіли сьогодні дізнатися про осінь?
ІІІ. Ознайомлення з новинами
Щоб дізнатися про що сьогодні буде наш урок, потрібно розгадати загадку.
Є у літечка сестричка –
У косі червона стрічка.
Коси, наче злото чисте,
І калинове намисто.
А спідничка в неї - з листя.
Різноколірна, барвиста.(Осінь).
Наше заняття буде цікавим, кольоровим та пізнавальним. Сьогодні Осінь буде прощатися з нами, бо скоро прийде Зима. Тому Осінь вирішила залишити на згадку для нас свої подарунки, але ви пам’ятаєте, що найкращий подарунок той, який ти заслужив. Отже, не лінуйтесь, будьте активні, розумні, цікаві, допитливі і ви отримаєте багато подарунків від осені. Для того щоб збирати подарунки я вам роздаю ось такі кошики.
Сьогодні наше заняття присвячене темі «Осінь».
ІV. Групове заняття
Гра «Осінні листочки»
Мета: розвивати дрібну моторику, створити позитивний емоційний настрій; підвести дітей до теми заняття.
Обладнання: пластилін, шаблони листя.
Хід проведення
Наше листя поїла гусінь. Тому давайте з-за допомогою пластиліну заклеємо дірки, щоб наші листочки були гарні та яскраві. (додаток 5)
Отже, перші подарунки осені – це різнокольорове листя.
Ранкова зустріч на тему: «Великдень»
І. Вітання
Вправа «Яєчний настрій» (5 хв)
Мета: визначити настрій учнів, створити позитивний емоційний настрій; згуртувати дітей.
Обладнання: писанки, шаблони яєчного настрою.
Хід проведення
Радість з неба ся являє,
Паска красна день вітає,
Радуйтеся щиро нині – 
Бог дав радість всій родині,
Бог дав радість нам з небес,
Христос Воскрес!
Пропонує вам відобразити свій настрій з-за допомогою яєць. Виберіть та продемонструйте свій настрій. (додаток 6)
Давайте ми закріпимо свій гарний настрій веснянкою.
Всі разом співають веснянку.
ІІ. Ознайомлення з новинами
Чи звернули ви увагу, що одне наше яєчко немає обличчя. Як воно називається? (писанка).
Сьогоднішній день принесе вам багато нової інформації про свято Великодня та його звичаї і традиції. Ми з вами будемо читати про це тексти, розв’язувати приклади та задачі, а також будемо виготовляти писанку.
ІІІ. Обговорення інформації
Символом пасхи, початком усього нового і воскресіння Христа стало яйце. У передхристиянському світі сонце уявлялося людям казковим птахом. Вороги світла, сили зла могли вбити птаха, але він завжди встигав знести яйце, з якого народжувався новий день. Життя, яке зберігалося в яйці, потрібно було захистити від злих сил, тому тонку шкаралупу вкривали фарбами і різноманітними знаками-символами. Пасхальні яйця називали крашанками і писанками.
Сьогодні я розпочала день з привітання, яке використовують на Великдень. Ось погляньте, що я сьогодні принесла. (Великодній кошик) З цим кошиком на Паску йдуть до церкви освячувати продукти для пасхального столу, але наш кошик порожній, тому я хочу попросити вас допомогти мені його зібрати, а для цього потрібно гарно працювати на уроці та виконувати усі завдання.
ІV. Групове заняття
Творча хвилинка. (додаток 7)
Давайте розфарбуємо писанки і створимо у класі великодню виставку.
3 клас
Ранкова зустріч на тему: «Квіти»
І. Вітання
Вправа «Квітковий настрій» (5 хв)
Мета: визначити настрій учнів, створити позитивний емоційний настрій; згуртувати дітей.
Обладнання: квіти з зображенням настрою. (додаток 8)
Хід проведення
Перед вами квіти на яких зображено різний настрій оберіть, той настрій, що відповідає вашому.
Діти демонструють обраний настрій.
Кожна дитина отримує від вчительки квітку.
·         Давайте виконаємо вальс квітів. (всі стають у пари і танцюють)
ІІ. Ознайомлення з новинами
Ми з вами розпочинаємо день Квітів. Всі наші завдання будуть присвячені квітам. За сьогодні ми дізнаємся багато нового та цікавого про квіти.
ІІІ. Обговорення інформації
·         Які квіти ви знаєте?
·         Які квіти ваші улюблені?
·         Де ростуть квіти?
·         Назвіть квіти нашої місцевості.
·         Що ви б хотіли дізнатися сьогодні?
ІV. Групове заняття
Творча робота
Пропоную вам виготовити аплікації квітів, але не прості (додаток 9). Наші аплікації мають такі собі кишеньки записнички. Протягом заняття записуйте туди цікаву чи нову для вас інформацію, а в кінці дня ми її обговоримо.
Ранкова зустріч на тему: «Весна»
І. Вітання
Вправа «Привітання» (5 хв)
Мета: створити позитивний емоційний настрій; згуртувати дітей.
Обладнання: вербова гілочка або штучні квіти, які нагадують гілку, що цвіте.
Хід проведення
·         Весна прийшла, сонце нам принесла, а ще квіточки, травичку і у струмочках водичку. Ми давайте привітаємось і з весною пострічаємось.
Діти стають у коло. Хтось бере гілочку і вітається з присутніми, але кожне привітання обов’язково повинно мати слово «весна». Наприклад, «Доброго дня, друзі! Вітаю вас з весною!», «Привіт шлю всі від себе і від весни» і т.п.
ІІ. Ознайомлення з новинами
Як ви вже зрозуміли наше заняття буде присвячене весні.
ІІІ. Обговорення інформації
·         Що ви знаєте про весну?
·         Чим важлива ця пора року для людей? тварин? рослин?
·         Що б ви сьогодні хотіли дізнатися про весну?
·         Які вправи ви б хотіли сьогодні виконувати?
ІV. Групове заняття
Творча хвилинка
Домалюйте весняні квіти (додаток 10)
4 клас
Ранкова зустріч на тему: «Африка»
І. Вітання
Вправа «Сонячний настрій» (5 хв)
Мета: визначити настрій учнів, створити позитивний емоційний настрій, згуртувати дітей.
Обладнання: зображення сонця з різним настроєм.
Хід проведення
Всі сідають у коло.
·         Діти перед вами знаходять сонечка. Розгляньте їх. Що ви помітили на цих малюнках? Так, всі сонечка мають різне обличчя, різний настрій. Підберіть сонечко, яке відповідає вашому настрою і покажіть його усім зі словами: «Зараз у мене ось такий настрій». (додаток 11)
Після демонстрації настрою всі виконують руханку під музичний супровід «Пісенька Червоної шапочки».
·         Ну як ваш настрій? Чи всі хочуть дізнатися, що ми сьогодні будемо вивчати?
ІІ. Ознайомлення з новинами
·         Чи знаєте ви, де цілий рік літо і світить сонце?
Сьогодні ми з вами будемо вивчати тему «Африку». Ми дізнаємося багато цікавої інформації про цей материк.
ІІІ. Обговорення інформації
·         Що ви знаєте про Африку?
·         Пригадайте дитячі книжки чи мультфільми, де згадується цей материк.
·         Які там живуть тварини?
·         Які там ростуть рослини?
·         Що б ви хотіли дізнатися сьогодні?
ІV. Групове заняття
Дидактична гра-пазл «Африка» (додаток 12)
Мета: скласти материка Африку з пазлів-частин; розвивати уважність, логічно-асоціативне мислення.
На нашій карті-пазлу ще нічого немає, але протягом нашого заняття ми запишемо та наклеємо інформацію, які дізнаємося.
Ранкова зустріч на тему: «Космос»
І. Вітання
Вправа «Комета» (5 хв)
Мета: визначити настрій учнів, створити позитивний емоційний настрій, згуртувати дітей.
Обладнання: зображення космосу, розмальовки комет, кольорові олівці та фломастери.
Хід проведення
Вчитель демонструє учням зображення космосу.
·         В космосі часто можна побачити комети. Це космічні тіла, що складаються з каміння, льоду та газів. Комети можуть бути різного розміру. Давайте уявимо себе кометами. Намалюйте своїй кометі обличчя з таким же настроєм як у вас. (додаток 13)
ІІ. Ознайомлення з новинами
Сьогодні ми відправляємося подорожувати у цікавий світ космосу. Нам знадобиться сміливість, допитливість, уважність, активність та взаємодопомога. У космосі можна вижити лише гуртом, тому не соромтесь запитувати та просити про допомогу.
ІІІ. Обговорення інформації
·         Що ви знате про космос?
·         Чи можна там дихати? Чому?
·         Хто літав у космос?
·         Що можна побачити у космосі?
ІV. Групове заняття
Творче завдання «Вікно ілюмінатора»
Мета: оцінити рівень знань учнів з теми «Космос», розвивати логічні та художньо-естетичні вміння.
Хід проведення
Ось перед вами ілюмінатори (додаток 14) намалюйте в них все те, що ви можете побачити в космосі.



Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Додаток 4
Додаток 5
Додаток 6
Додаток 7
Додаток 8
Додаток 9
Додаток 10
Додаток 11
Додаток 12
Додаток 13
Збірник ранкових зустрічей

Психологічне налаштування учнів перед навчальним процесом є досить важливим етапом освітнього процесу. Діти приходять з дому з різним настроєм, різними відчуттями, за вихідні діти могли між собою як зблизитись так і посперечатись. Завдання педагога організувати учнів до навчального процесу, зблизити їх, створити з них єдину спільноту, яка буде налаштована на процес отримання нових знань. Діти мають розпочинати свій робочий день з позитивного налаштування адже протягом дня можуть бути різні ігрові та навчальні ситуації (робота в групах, в парах, рольові та сюжетні ігри і т. п.)
Актуальність даного компоненту на сьогодні є дуже важливою. Діти на даний час і більшості мають інформаційну перенасиченість різними технічними засобами, тобто вони знають все по трішки, але їм дуже важко систематизувати свої знання, а ще складніше застосувати теоретичні знання на практиці. Тому проводячи на початку дня ранкову зустріч вчитель націлює дітей на конкретну тему, частково перевіряє рівень їх знань з даної теми та разом з учнями вирішує як буде проходити робота протягом дня.
Мета даного посібника допомогти вчителям початкової школи у проведенні ранкових зустрічей.
Клас проведення: 1-4 класи.
1 клас
Ранкова зустріч на тему: «Зима»
І. Вітання
Вправа «Привітання чукчів» (5 хв)
Мета: створити позитивний емоційний настрій, провести привітання у нетрадиційній формі; згуртувати дітей.
Обладнання: ілюстративний матеріал.
Хід проведення
Клас ділиться на пари. Кожна пара виходить по черзі на середину класу і вітається:
·         Доброго ранку, Петрику!
·         Доброго ранку, Софійко!
Далі діти труться носами як прийнято вітатися у чукчів.
ІІ. Групове заняття
·         Чи сподобалося вам наше сьогоднішнє привітання? А яка пора року у нас? Так, зима. Чи холодно зараз надворі? Щоб холод не дістався до нашого класу давайте ми станцюємо новорічний хоровод і своїм веселим настроєм та танцем проженемо холод.
Виконання новорічного хороводу.
ІІІ. Обговорення інформації
Поетична хвилинка.
Вдягнувшись тепліше,
Морозяним ранком
Мариночка вийшла
І стала на ґанку.
— Як гарно навколо!
Все вкрилось кругом
Пухнастим та чистим
Блискучим сніжком.
·         Навіщо взимку вдягатися тепліше?
·         Які опади можемо побачити зимою?
·         Чим вкривається зимою земля?
Гра «Що буває зимою?» (додаток 1)
Мета: визначити рівень знань учнів з теми «Зима»; підвести учнів до вивчення нового матеріалу.
Хід проведення
З запропонованих картинок учні обирають тільки ті, що стосуються зими.
ІV. Ознайомлення з новинами
Сьогодні ми з вами поговоримо про зиму. Зиму дуже полюбляє Снігова королева. Вона заморозила літеру і щоб її розморозити ми з вами повинні виконувати різні завдання протягом дня.
За вашу активність, старанність та уважність ви будете отримувати гарячі сердечка, коли ми назбираємо їх достатньої, то зможемо подолати чари Снігової королеви і розморозити літеру.
Ранкова зустріч на тему: «Числа»
І. Вітання
Вправа «Цифрове привітання» (5 хв)
Мета: створити позитивний емоційний настрій, повторити з учнями числа від 1 до 10; згуртувати дітей.
Обладнання: числове віяло.
Хід проведення
Якщо вчитель показує число 1 учень повинен проказати привітання одним словом. Наприклад, «Привіт!», «Салют!», «Здраствуй!» і т. д. Якщо вчитель показує число 2, то привітання має складатися з 2 слів і так далі.
ІІ. Групове заняття
Гра «Числа - тваринки»
Мета: пригадати нумерацію чисел від 1 до 10; формувати математичну компетентність; розвивати уважність, логічне мислення.
Хід проведення
·         Визначте, які тваринки сховались у цифрах. (додаток 2)
Учні розглядають картинки з числами і називають на яку тваринку схоже число. Можна запропонувати учням скласти невеличке речення про тваринку і її число. Наприклад, 2 схожа на гуску. Дитина складає речення: «Дві гуски пішли до ставка».
ІІІ. Обговорення інформації
·         Які числа ми вже з вами вивчили?
·         Навіщо нам потрібні числа?
·         Що ви сьогодні хочете дізнатися на уроці?
ІV. Ознайомлення з новинами
Сьогодні ми з вами продовжимо вивчення цифр. На занятті ми будемо рахувати різні предмети, читати тексти, де нам будуть траплятися числа і розв’язувати приклади та задачі.
2 клас
Ранкова зустріч на тему: «Осінь»
І. Вітання
Вправа «Емоційне налаштування» (5 хв)
Мета: створити позитивний емоційний настрій; згуртувати дітей.
Обладнання: осіннє листя, листя-шаблони для малювання, кольорові олівці та фломастери.
Хід проведення
У мене зараз гарний настрій, ось такий (додаток 3).
А у вас? Намалюйте свій настрій. Діти малюють свій настрій на листях-шаблонах(додаток 4)
·         У кого з вас гарний настрій, покажіть.
·         Я хочу, щоб такий настрій у вас залишався до кінця дня.
Станьте в коло, усміхніться один одному, візьміться за руки. Уявіть, що ми всі осінні листочки. Подув вітер. Давайте по колу передамо рух вітру, крапельки дощу, усмішку сонця.
ІІ. Обговорення інформації
·         Які пори року ви знаєте?
·         А яка пора року зараз? (Осінь)
·         Що допомогло нам визначити пору року?
·         Що б ви хотіли сьогодні дізнатися про осінь?
ІІІ. Ознайомлення з новинами
Щоб дізнатися про що сьогодні буде наш урок, потрібно розгадати загадку.
Є у літечка сестричка –
У косі червона стрічка.
Коси, наче злото чисте,
І калинове намисто.
А спідничка в неї - з листя.
Різноколірна, барвиста.(Осінь).
Наше заняття буде цікавим, кольоровим та пізнавальним. Сьогодні Осінь буде прощатися з нами, бо скоро прийде Зима. Тому Осінь вирішила залишити на згадку для нас свої подарунки, але ви пам’ятаєте, що найкращий подарунок той, який ти заслужив. Отже, не лінуйтесь, будьте активні, розумні, цікаві, допитливі і ви отримаєте багато подарунків від осені. Для того щоб збирати подарунки я вам роздаю ось такі кошики.
Сьогодні наше заняття присвячене темі «Осінь».
ІV. Групове заняття
Гра «Осінні листочки»
Мета: розвивати дрібну моторику, створити позитивний емоційний настрій; підвести дітей до теми заняття.
Обладнання: пластилін, шаблони листя.
Хід проведення
Наше листя поїла гусінь. Тому давайте з-за допомогою пластиліну заклеємо дірки, щоб наші листочки були гарні та яскраві. (додаток 5)
Отже, перші подарунки осені – це різнокольорове листя.
Ранкова зустріч на тему: «Великдень»
І. Вітання
Вправа «Яєчний настрій» (5 хв)
Мета: визначити настрій учнів, створити позитивний емоційний настрій; згуртувати дітей.
Обладнання: писанки, шаблони яєчного настрою.
Хід проведення
Радість з неба ся являє,
Паска красна день вітає,
Радуйтеся щиро нині – 
Бог дав радість всій родині,
Бог дав радість нам з небес,
Христос Воскрес!
Пропонує вам відобразити свій настрій з-за допомогою яєць. Виберіть та продемонструйте свій настрій. (додаток 6)
Давайте ми закріпимо свій гарний настрій веснянкою.
Всі разом співають веснянку.
ІІ. Ознайомлення з новинами
Чи звернули ви увагу, що одне наше яєчко немає обличчя. Як воно називається? (писанка).
Сьогоднішній день принесе вам багато нової інформації про свято Великодня та його звичаї і традиції. Ми з вами будемо читати про це тексти, розв’язувати приклади та задачі, а також будемо виготовляти писанку.
ІІІ. Обговорення інформації
Символом пасхи, початком усього нового і воскресіння Христа стало яйце. У передхристиянському світі сонце уявлялося людям казковим птахом. Вороги світла, сили зла могли вбити птаха, але він завжди встигав знести яйце, з якого народжувався новий день. Життя, яке зберігалося в яйці, потрібно було захистити від злих сил, тому тонку шкаралупу вкривали фарбами і різноманітними знаками-символами. Пасхальні яйця називали крашанками і писанками.
Сьогодні я розпочала день з привітання, яке використовують на Великдень. Ось погляньте, що я сьогодні принесла. (Великодній кошик) З цим кошиком на Паску йдуть до церкви освячувати продукти для пасхального столу, але наш кошик порожній, тому я хочу попросити вас допомогти мені його зібрати, а для цього потрібно гарно працювати на уроці та виконувати усі завдання.
ІV. Групове заняття
Творча хвилинка. (додаток 7)
Давайте розфарбуємо писанки і створимо у класі великодню виставку.
3 клас
Ранкова зустріч на тему: «Квіти»
І. Вітання
Вправа «Квітковий настрій» (5 хв)
Мета: визначити настрій учнів, створити позитивний емоційний настрій; згуртувати дітей.
Обладнання: квіти з зображенням настрою. (додаток 8)
Хід проведення
Перед вами квіти на яких зображено різний настрій оберіть, той настрій, що відповідає вашому.
Діти демонструють обраний настрій.
Кожна дитина отримує від вчительки квітку.
·         Давайте виконаємо вальс квітів. (всі стають у пари і танцюють)
ІІ. Ознайомлення з новинами
Ми з вами розпочинаємо день Квітів. Всі наші завдання будуть присвячені квітам. За сьогодні ми дізнаємся багато нового та цікавого про квіти.
ІІІ. Обговорення інформації
·         Які квіти ви знаєте?
·         Які квіти ваші улюблені?
·         Де ростуть квіти?
·         Назвіть квіти нашої місцевості.
·         Що ви б хотіли дізнатися сьогодні?
ІV. Групове заняття
Творча робота
Пропоную вам виготовити аплікації квітів, але не прості (додаток 9). Наші аплікації мають такі собі кишеньки записнички. Протягом заняття записуйте туди цікаву чи нову для вас інформацію, а в кінці дня ми її обговоримо.
Ранкова зустріч на тему: «Весна»
І. Вітання
Вправа «Привітання» (5 хв)
Мета: створити позитивний емоційний настрій; згуртувати дітей.
Обладнання: вербова гілочка або штучні квіти, які нагадують гілку, що цвіте.
Хід проведення
·         Весна прийшла, сонце нам принесла, а ще квіточки, травичку і у струмочках водичку. Ми давайте привітаємось і з весною пострічаємось.
Діти стають у коло. Хтось бере гілочку і вітається з присутніми, але кожне привітання обов’язково повинно мати слово «весна». Наприклад, «Доброго дня, друзі! Вітаю вас з весною!», «Привіт шлю всі від себе і від весни» і т.п.
ІІ. Ознайомлення з новинами
Як ви вже зрозуміли наше заняття буде присвячене весні.
ІІІ. Обговорення інформації
·         Що ви знаєте про весну?
·         Чим важлива ця пора року для людей? тварин? рослин?
·         Що б ви сьогодні хотіли дізнатися про весну?
·         Які вправи ви б хотіли сьогодні виконувати?
ІV. Групове заняття
Творча хвилинка
Домалюйте весняні квіти (додаток 10)
4 клас
Ранкова зустріч на тему: «Африка»
І. Вітання
Вправа «Сонячний настрій» (5 хв)
Мета: визначити настрій учнів, створити позитивний емоційний настрій, згуртувати дітей.
Обладнання: зображення сонця з різним настроєм.
Хід проведення
Всі сідають у коло.
·         Діти перед вами знаходять сонечка. Розгляньте їх. Що ви помітили на цих малюнках? Так, всі сонечка мають різне обличчя, різний настрій. Підберіть сонечко, яке відповідає вашому настрою і покажіть його усім зі словами: «Зараз у мене ось такий настрій». (додаток 11)
Після демонстрації настрою всі виконують руханку під музичний супровід «Пісенька Червоної шапочки».
·         Ну як ваш настрій? Чи всі хочуть дізнатися, що ми сьогодні будемо вивчати?
ІІ. Ознайомлення з новинами
·         Чи знаєте ви, де цілий рік літо і світить сонце?
Сьогодні ми з вами будемо вивчати тему «Африку». Ми дізнаємося багато цікавої інформації про цей материк.
ІІІ. Обговорення інформації
·         Що ви знаєте про Африку?
·         Пригадайте дитячі книжки чи мультфільми, де згадується цей материк.
·         Які там живуть тварини?
·         Які там ростуть рослини?
·         Що б ви хотіли дізнатися сьогодні?
ІV. Групове заняття
Дидактична гра-пазл «Африка» (додаток 12)
Мета: скласти материка Африку з пазлів-частин; розвивати уважність, логічно-асоціативне мислення.
На нашій карті-пазлу ще нічого немає, але протягом нашого заняття ми запишемо та наклеємо інформацію, які дізнаємося.
Ранкова зустріч на тему: «Космос»
І. Вітання
Вправа «Комета» (5 хв)
Мета: визначити настрій учнів, створити позитивний емоційний настрій, згуртувати дітей.
Обладнання: зображення космосу, розмальовки комет, кольорові олівці та фломастери.
Хід проведення
Вчитель демонструє учням зображення космосу.
·         В космосі часто можна побачити комети. Це космічні тіла, що складаються з каміння, льоду та газів. Комети можуть бути різного розміру. Давайте уявимо себе кометами. Намалюйте своїй кометі обличчя з таким же настроєм як у вас. (додаток 13)
ІІ. Ознайомлення з новинами
Сьогодні ми відправляємося подорожувати у цікавий світ космосу. Нам знадобиться сміливість, допитливість, уважність, активність та взаємодопомога. У космосі можна вижити лише гуртом, тому не соромтесь запитувати та просити про допомогу.
ІІІ. Обговорення інформації
·         Що ви знате про космос?
·         Чи можна там дихати? Чому?
·         Хто літав у космос?
·         Що можна побачити у космосі?
ІV. Групове заняття
Творче завдання «Вікно ілюмінатора»
Мета: оцінити рівень знань учнів з теми «Космос», розвивати логічні та художньо-естетичні вміння.
Хід проведення
Ось перед вами ілюмінатори (додаток 14) намалюйте в них все те, що ви можете побачити в космосі.



Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Додаток 4
Додаток 5
Додаток 6
Додаток 7
Додаток 8
Додаток 9
Додаток 10
Додаток 11
Додаток 12
Додаток 13
Додаток 14

Додаток 14

Немає коментарів:

Дописати коментар