Заняття з елементами тренінгу
Арт - терапії «Мрії мого життя»
Мета: подолання труднощів у художній діяльності, стимуляція спонтанності, розвиток уяви та творчих здібностей.
Обладнання: фарби, пензлі, вода, стакани, хустинки, папір, кошик, ручки.
Очікувані результати: Розвиток дрібної моторики рук, тактильних відчуттів, відчуття яскравого, бажаного малюнку. Діти відкриті, спокійні, викликані лише позитивні емоції. Контроль над своїм настроєм, подолання негативних моментів.
Вік: учні 5-6 класу ( 10-11 років)
Хід заняття
Психолог: Діти, Доброго ранку! Ось погляньте, що я тримаю в руках? Як ви гадаєте, що це?... ( Відповіді дітей). Сьогодні у нас з вами незвичайне заняття, воно буде дуже яскравим я вам обіцяю. Арт терапія – це вид психотерапії та психологічної корекції, заснований на мистецтві та творчості. Тобто іншими словами тут можна фарбами робити все ( мазати, водити, розмазувати) як тільки забажаєте. Але для цього давайте спочатку привітаємося!
Вправа «Привітання»
Психолог: Діти, станьте у коло. Давайте візьмемо один одного за руки, називаємо своє ім’я і асоціації кольору на ту букву на яке починається ім’я. Спробуємо? ( Ось наприклад я Лілія – отже колір у мене літній) . ( Діти намагаються називати кольори або їх асоціації , доки йде вправа грає мелодія.)
Психолог: Діти, ви мрієте? Вже у когось є своя мрія? Або бажання? ( відповіді дітей – так) . А знаєте, що мрії збуваються варто лише цього дуже захотіти!
Притча про натхнення
Життя чимось нагадує річку, якою ми пливемо у Човні. Можна нічого не робити, просто плисти за течією. Час від часу човен прибиватиметься до якогось берега. Уявімо, що вам хочеться потрапити в якесь особливе місце. Воно безпечне, красиве, там чудовий клімат, люди, які вам подобаються. Але ви не зможете туди потрапити, якщо будете просто плисти за течією. Ви маєте дотримуватися певного курсу: пройти пороги, інколи, може, доведеться навіть гребти проти течії. Там можуть бути й інші перешкоди. Може, вам навіть доведеться тягнути човна вздовж берега. Це набагато складніше, ніж просто лежати і плисти за течією.
Але ваші зусилля варті того. Ви знаєте, куди вам плисти, тому плануватимете цю подорож якнайретельніше. Може, ви зробите неправильний крок і трохи заблукаєте, але оскільки ви знаєте, куди плисти, то знайдете шлях. Це дасть вам додаткову енергію, щоб і далі йти до своєї мети. І нагородою вам буде острів, де ви натішитеся життям.
Вправа « Чого я хочу?»
Психолог: Учні, зараз ви послухали гарну притчу про натхнення! А чи надихнула вона вас на щось? Я пропоную кожному з вас на аркуші паперу анонімно написати своє бажання і покласти у кошик. А потім ми деякі зачитаємо, але так щоб ніхто не здогадався про кого йде мова. Домовились? ( діти пишуть свої бажання та кладуть до кошику). Грає мелодія. Після вправи йде обговорення.
Психолог: Дуже добре впоралися ви із попереднім завданням. Наступне буде знаєте яким?
Вправа « Мрія мого життя»
Мета: сприяти вмінню творчого самовираження особистості.
Психолог: Для цієї вправи потрібно максимально заспокоїтися і помріяти та побачити кольори своєї мрії. Зануритися у свої почуття і побачити лише ті кольори, які диктує вам ваша свідомість. Для початку пропоную кожному фарби, пензлі, воду, стакани, папір. Для виконання цієї вправи не обмежений час, та простір. Яким чином ви будете малювати теж не має значення ( кісточкою, долонею, пальчиками…) ваша фантазія та тільки мрія усього життя. Як ви її бачите у яких кольорах та у якій формі. Малюнок буде з різних боків правильний. Бо це ваше бачення. Тож бажаю кожному успіху! Поїхали до країни фантазії та мрії! (Діти мають право на свій сюрреалізм, тому виправляти малюнки дитини, пробувати робити їх більш красивими або правильними категорично не можна. ) . Під час вправи грає мелодія.
Вправа « Що сподобалося?»
Психолог: Діти, чи сподобалась вам така вправа? Чому? Давайте трішки поговоримо про кольори? Які саме ви обрали? Чому? Яким чином творили свій шедевр? Чи має ваш витвір мистецтва переживання, радість, сум?
Підведення підсумків
Вправа « Зворотній зв’язок»
Психолог: Дітки, я зараз хочу, щоб кожен із вас узяв стікер і написав на одному боці, що сподобалося на занятті а на іншому, що не сподобалося і поклали у кошик.
Дякую за увагу!
До нових зустрічей!
Джерело:https://cutt.ly/uw4cbU1L
Немає коментарів:
Дописати коментар